Einde van mijn stage - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu Einde van mijn stage - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu

Einde van mijn stage

Door: roy pasman

Blijf op de hoogte en volg Roy

25 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Polokwane

Einde van mijn stage

Ik zit nu in Polokwane (ook wel Pietersburg) in een guur hosteltje te wachten totdat ik naar het vliegveld kan om naar Johannesburg te vliegen. Ik heb nog snel een samenvatting voor mijn rapport geschreven en moet het nog 1 keer doorlezen voordat ik de conceptversie van het rapport ga opsturen.

Mijn reisplannen zijn de laatste dagen iets gewijzigd maar zaterdag ga ik met een tour voor 4 dagen naar het Kruger park waarna ik met een hop on hop of bus van plan ben om naar de kust te reizen. Het wordt een beetje een gehaaste reis want op 10 augustus moet ik alweer terug naar Nederland vliegen dus het is zeker niet mogelijk om alles te zien wat ik zou willen.

Gisteren heb ik mijn stage met mijn begeleider afgesloten in Polokwane, mijn originele plan was om nog een dagje in polokwane te blijven maar omdat ik een dag alter dan gepland nar polokwane ben gegaan is dat niet gelikt. Niet dat dit erg is want er is hier in de stad eigenlijk niets te zien of te doen, en dit is nog wel de hoofdstad van de provincie Limpopo. We hebben er dan ook geruime tijd over gedaan om een restaurant te vinden dat geen fastfood keten is. Het gevolg was dat ik voor de tweede keer op mijn reis in Zuid Afrika in een veel chique restaurant ben geweest. Jammer genoeg was de rekening dit keer volledig voor mij omdat ik mijn begeleider en zijn familie als bedankje voor de gastvrijheid mee uit eten heb genomen. Gelukkig is eten in een restaurant hier veel goedkoper dan in Nederland waardoor het prijskaartje vergelijkbaar is met het eten in een goed familie restaurant in Nederland. We hadden ook het twee jarige zoontje van mijn begeleider bij ons waar het restaurant natuurlijk niet helemaal voor bedoeld was maar het was echt een prachtige avond.
Ik moet natuurlijk nog wat over het laatste deel van mijn stage vertellen maar dat was niet veel anders dan de voorgaande weken. Met als positief punt dat de waterleiding gerepareerd is en ik dus consequent stromend water had. Natuurlijk waren er nog wat bijzonder ervaringen zoals dat ik een keer een blokje ben omgelopen omdat een stier blazend en dreigend op mijn pad stond (dat gaf echt een heel ongemakkelijk gevoel) of het kopen van elektriciteit, dit kan bij bepaalde huishoudens in het dorp. Meer over dit soort verhalen komt wel als ik weer in Nederland ben.

Ik heb zin in de rest van mijn reis die qua reizen zeker nog zijn uitdagingen gaat hebben. De belangrijkste uitdaging gaat halen van mijn vliegruig terug naar Nederland worden omdat ik nu naar de kust ga reizen en weer uit kom bij Kaapstad en dan nog op een manier moet vinden om mijn vlucht in johannesburg te halen. Dit is echter en probleem voor volgende week. Nu eerst het krugerpark “Big Five here i come”

*Update*

Ik heb ondertussen de verschrikkelijke hostel/lodge uit polokwane achter me gelaten (inglo inn). Het komst er op neer dat ik nu net zo veel rand kwijt ben als ik aan een aanzienlijk luxere lodge wijt zou zijn geweest en een slechte nacht heb gehad.

Ondertussen ben ik met een klein vliegtuig van polokwane naar Johannesburg gevlogen en zit ik in een kleine lodge mijn dag voor morgen te plannen. Een simple hostel waarvan je geen wonderen mag verwachten maar perfect voor 1 of 2 dagen verblijf dicht bij het vliegveld. en voor 12 euro per nacht inclusief wifi ontbijt en handdoeken is het een zeer goed prijs.

  • 25 Juli 2014 - 20:56

    Gerrie:

    Hallo Roy.
    dus jij ben bijna aan je thuis reis begonnen.nu nog even vakantie vieren.
    de big five moet je gezien hebben alsje daar bent.
    dus geniet nog even van je vakantie.
    Wij zijn in zweden met vakantie en hebben hier een hitte golf.

    groeten johan en gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Polokwane

Roy

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6033

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2016

Zeden

30 April 2014 - 10 Augustus 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: