Een mindere ervaring - Reisverslag uit Giyani, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu Een mindere ervaring - Reisverslag uit Giyani, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu

Een mindere ervaring

Door: Roy Pasman

Blijf op de hoogte en volg Roy

27 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Giyani

Na alle vriendelijkheid hier in Zuid-Afrika heb ik dan ook voor het eerst een echt vervelende situatie mee gemaakt. Afgelopen dinsdag heeft iemand mij proberen te beroven in Giyani. Toen ik op weg was naar de taxi richting mijn verblijfplaats voelde ik iemand aan mijn tas trekken. Toen ik mij omdraaide om te kijken wie of wat het was werd mijn keel dichtgeknepen. Ik heb mij snel in een reflex los getrokken en viel op de grond. Toen dacht ik even nu ben ik de lul maar het hele incident hat al zo veel aandacht getrokken dat er een groepje mensen stond te kijken. Ik ben snel weg gelopen naar de plaatselijk KFC en heb nog net gezien hoe mijn belager de benen nam.

Ik ben redelijk geschrokken van wat er gebeurt is. Niet zo zeer dat er iemand wat uit mijn tas probeerde te stelen. Ik weet heel goed dat dat kan gebeuren maar wel omdat iemand mijn keel heeft dicht geknepen ook al was het maar heel kort en waarschijnlijk een zakkenroller die er van geschrokken is dat ik hem heb betrapt.

Gelukkig heb ik al mijn spullen nog, mijn belager heeft wel de rits van mijn tas open weten te krijgen maar heeft er niets uit kunnen halen. Berovingen schijnen hier eigenlijk niet voor te kommen op een paar zakken rollers na en omdat het op een plek gebeurde waar veel lokale mensen hun spullen verkopen zal hij zich voorlopig ook wel niet laten zien. Ik laat mij dan ook niet beïnvloeden door wat er gebeurt is. Ik moet nog steeds in e taxi en doe mijn boodschappen ook nog steeds in Giyani. Het is immers hiervoor ook altijd goed gegaan en een keuze heb ik ook eigenlijk niet. Het enige wat ik doe is iets beter op mijn tas letten.

Wel realiseer ik me dat dit samen met de poging om mijn telefoon te stelen dit de tweede keer is dat iemand mijn betzittingen probeert af te nemen, beide kwamen klungelig en amateuristisch over. Toch is dit wel een smet op de vriendelijkheid van de meeste mensen die ik heb ontmoet.

Om het verhaal toch nog met iets grappigs of te sluiten. Gisteren ben ik een kwartier bezig geweest om “baby goat” weg te jagen, dit is een van de kleine ondeugende geitjes van de buren. Hij wurmt zich steeds door de spijlen van het hek heen en gaat vervolgens bij mijn raam staan mekkeren. Meestal heb ik hem met één of twee minuten weer buiten het hek gejacht maar gisteren duurde het lang. Met als hoogte punt dat hij vast zet tussen de spijlen van het hek. Nu hij aan het groeien is zullen zijn bezoekjes wel snel afgelopen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Giyani

Roy

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 6016

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2016

Zeden

30 April 2014 - 10 Augustus 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: