De Laatste dagen Kaapstad. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu De Laatste dagen Kaapstad. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Roy Pasman - WaarBenJij.nu

De Laatste dagen Kaapstad.

Door: Roy Pasman

Blijf op de hoogte en volg Roy

10 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg



Helaas heb ik Kaapstad al weer moeten verlaten en zit ik nu in een hotel in Johannesburg vanwaar ik morgen zal doorreizen naar Giyani. Helaas is mijn Paraglide trip geannuleerd omdat men eerst heeft belooft dat het later op de middag wel door zou gaan heb ik een hele dag gewacht en eigenlijk niks gedaan. Iets wat overigens niet geheel slecht uit kwam omdat ik nu lekker liggend in het zonnetje kon uitrusten en mijn lichte kater van de vorige avond verwerken. Kaapstad is echt een pracht stad om te gaan stappen en dat heb ik de laatste paar avonden dan ook volop gedaan.

De dag er na ging het dan echt gebeuren, duiken met haaien. Ongeveer 2 uur rijden van Kaapstad zijn we de zee op gevaren om de great white sharks te zien. Al snel kwam er een haai op de luk vissen en nepzeehond af wat een paar mooie foto’s heeft opgeleverd. Na een tijdje mocht ik ook zelf de kooi in en heb ik ook de haaien onderwater gezien. Dit was echter minder spectaculair dan ik dacht. Ik heb nog geprobeerd wat foto te maken met een onderwater wegwerp camera maar ik denk niet dat dit echt gelukt, maar we zullen dit zien wanneer ik de foto’s in Nederland laat ontwikkelen. Ik heb ’s avond trouwens heerlijk gegeten bij “fat catus” een niet al te duur gezellig top restaurantje en zeker een bezoekje waard als je in Kaapstad bent

Donderdag ben ik naar robben eiland geweest. Omdat mijn trip naar robben eiland eerder deze week geannuleerd was had ik geen kaartje voor de bood meer. Gelukkig kan ik met een man uit mijn hostel mee met de taxi en ben ik op goed geluk maar naar de bood gegaan. En ik heb nog een kaartje kunnen krijgen ook. Dit was op zich heel bijzonder omdat de mensen voor mij in de rij geen kaartje meer kregen omdat de tour vol zou zitten. Robben eiland was zeer indrukwekkend mede door de rondleiding van een ex politiek gevangene die op het eiland heeft vast gezeten. ’s Avond ben ik met een aantal jongens uit het hostel gaan eten omdat een Canadees een lijst van collega had gekregen met hierop een aantal plaatsen die hij moest gaan bezoeken zijn we gaan eten bij “Sevruga” een net iets te luxe restaurant in het V&A waterfront. Dus als een paar under dressed tourists die ook nog eens een fles wijn omstoten toch echt heerlijk gegeten. En de prijzen even terug rekenen naar euro’s en je loopt echt met een tevreden volle maag weer naar buiten.’s Avonds nog wezen stappen en onder andere naar The bear House geweest. Dit is het gele gebouw aan de linker kant op long street…. Wel jammer dat je taxichauffeur het met deze beschrijving niet weet te vinden. Vlak daar voor zaten we trouwens nog in een andere taxi maar deze werd klem gereden door armd forces, en omdat we zelf de deuren niet van binnenuit konden openen waren we eigenlijk wel blij dat de taxichauffeur ons er uit moest laten.

Vrijdag ochtend heb ik samen met twee Canadezen de “tabel mounten” beklommen. Het weer zag er niet echt fantastische uit en we hebben van de medewerkers op de receptie, de bewaker en de taxichauffeur moeten horen dat het geen goed idee was om tabel moeten op te gaan de kabelbaan was ook gesloten dus we moesten naar boven en beneden. De beklimming was behoorlijk stijl maar mooi. Met als prachtig resultaat dat we met zijn drieën alleen op de berg stonden iets wat een fantastisch gevoel gaf en omdat de bewolking even iets weg trok hadden we ook nog een goed uitzicht. De terugweg was iets gevaarlijker omdat het nu echt regende maar nog steeds goed te doen. ’s Avond hebben we met zijn tienen gegeten wat nog al lang duurde omdat we moesten wachten totdat iedereen klaar was en na een rondje bier een potje pool maar eens de stad in gegaan om een plek voor 10 personen te vinden. Iets wat natuurlijk bijna onmogelijk was maar wel is gelukt. (het resultaat was wel dat we aan een tafel zaten die niet helemaal bedoelt was om aan te eten en er minimaal 5 soorten stoelen rond de tafel stonden)

Vanochtend op de dag van mijn reis naar Johannesburg ben ik nog wezen paragliden, de tocht die via “signal hill” over de stad naar de zee ging was echt fantastisch. Ik heb een SD kaartje met de beelden gekocht dus die gaan we op een rustig moment maar eens terug kijken.
Morgen gaat het dan echt beginnen dan reis ik naar Giyani en begint ook mijn stage, dan begint het echte werk.

  • 12 Mei 2014 - 08:40

    Astrid :

    Hoi Roy,
    wat een prachtige verhalen en belevenissen van deze eerste week! Heel veel succes met je stage en blijft zulke leuke verhalen schrijven! Erg leuk om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Roy

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6017

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 13 Januari 2016

Zeden

30 April 2014 - 10 Augustus 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: